تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۱۸
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۴۸۴۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | سرانجام فولاد و فملی صعودی خواهند شد؟

‌می‌متالز - امروز ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ به درخواست کاربران سایت نبض بورس، دو نماد فولاد و فملی به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند تا روند احتمالی آن‌ها در روز‌های آینده بورس مشخص شود. سرانجام فولاد و فملی صعود می‌کنند؟

به گزارش می‌متالز، امروز ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ دو نماد فولاد و فملی به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند تا روند احتمالی آن‌ها در روز‌های آینده بورس مشخص شود. سرانجام فولاد و فملی صعود می‌کنند؟

این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید و فروش سهم نیست و و تنها تحلیلی برای پیش بینی روند احتمالی سهم‌ها در روز‌های آینده است.

تحلیل تکنیکال فولاد

تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | سرانجام فولاد و فملی صعودی خواهند شد؟

فولاد همچنان درون کانال نزولی چند ماه گذشته در حال نوسان است. هر بار قیمت سهم به کف کانال نزولی و یا به سقف آن می‌رسد با واکنش مثبت و منفی سهم همراه می‌شود. طی هفته گذشته سهم در نزدیکی کف کانال اصلاحی با واکنش مثبت قیمت همراه بوده است. با دنبال کردن این الگو می‌شود انتظار داشت که قیمت طی هفته‌های آینده و تا پایان سال دوباره به تارگت سقف کانال اصلاحی برسد.

RSI اخیرا موفق به عبور از خط روند نزولی خود در کوتاه مدت شده بود، اما طی معاملات دو روز گذشته این موضوع فعلا از دست رفته است. از طرفی دیگر واگرایی منفی ایجاد شده میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI در روز‌های پیش رو می‌تواند سبب تضعیف طرف تقاضا در نمودار قیمت شود.

در صورت تثبیت قیمت یالاتر زا سطح حمایتی و روانی ۱۰۰۰ تومان انتظار می‌رود قیمت سهم تا پایان سال یک بار دیگر موفق به لمس کردن سقف کانال در محدده‌ی ۱۱۵۰ تومان شود.

تحلیل تکنیکال فملی

تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | سرانجام فولاد و فملی صعودی خواهند شد؟


اخیرا فملی با حمایت بازار موفق شد دوباره از کف خط روند صعودی خود به بالای ۷۰۰ تومان برگردد. در روز‌های گذشته قیمت دوباره وارد اصلاح شده است تا بعد از اندکی استراحت قیمت دوباره به روند صعودی خود بازگردد. قیمت سهم از انتهای سال ۹۹ درون یک روند صعودی با شیب رشد ملایم قرار دارد. هرگاه قیمت به محدوده حمایتی خط روند صعودی نزدیک می‌شود بلافاصله با واکنش مثبت مواجه می‌شود.

از سویی دیگر همین روند صعودی را نیز در اندیکاتور RSI مشاهده می‌کنیم. اخیرا قیمت دوباره به مقاومت هندسی خود در نزدیکی فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر روی ۷۳۰ تومان قرار گرفته است که البته تارگت سهم روی فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۷۶۰ تومان قرار دارد. از طرفی دیگر محدوده حمایتی ۶۳۰ تومان روی خط روند صعودی حمایت جدی سهم محسوب می‌شود.

فملی در میان مدت و افق یکساله می‌تواند از فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۷۶۰ تومان نیز عبور کند که در این صورت تارگت بعدی سهم روی اوج تاریخی خود در ۹۴۰ تومان قرار دارد. پس با توجه به تارگت‌های سهم در مقابل محدوده حمایتی سهم می‌شود نتیجه گرفت که نسبت R/R سهم مناسب ارزیابی می‌شود.

منبع: نبض بورس

عناوین برگزیده